07/03/2008

 

Agora'l PP ta pol asturianu

El Gran Saltu del PP


Yera hora. Yá taba bien. Por fin el Partido Popular asturianu xúbe al carru la oficialidá.

You nun vou agaradece-ys nada. Non. Nun teo en realidá por quéi. Lo que sí, da-ys la Norabona. Reutificar ía cousa de sabios, dicían los griegos. Ya nesi sen, el PP amuesa, polo menos bon facer.

Toi falando del sofitu del PP a lo que nunca houbo ser un problema, a la institución prevista pola Constitución que los ciudadanos d'España NOS dimos. A la oficialidá de las llinguas d'España, siendo l'asturianu una d'ellas, cumo'l castellán miesmu.

Pos el PP agora da la manu a Asturias y a los ciudadanos. Nun sofita nengún inventu. Conste que l'asturianu ía llingua tan propia de la derecha cumo de la izquierda política, de ricos cumo de probes: l'asturianu ía la llingua de toos.

Nun ía un llogru del PP tampouco. Ía un llogru de la reivindicación democrática más vieya d'Asturias, del movimientu qu'aconceyóu demientres más de 30 años al pueblu asturianu. Pero col PP yá tamos toos. Tamos los que somos, y somos los que tamos.

Col PP del llau de la llingua namái queda la radical F$A, que nesto de la llibertá llingüística furrula d'aquella manera.

Véuse bien nun alderique que touvieran la popular Isabel Perez-Espinosa col "socialista" Fernando Lastra. Resulta qu'en Cataluña multan por nun usar el catalán, pero n'Asturias prohiben l'usu del asturianu. Ya dende Asturias Lastra, armáu d'un bon carráu de pouca (ou nenguna) vergüenza defende esa miesma situación, la torga de dereichos a los falantes de las diversas llinguas. Hai que marxinar a los ciudadanos pola sua llingua.

El Movimientu Llingüísticu n'Asturias touvo que tar a todas. Primeiru que nun había norma. Fízose norma, asoleyóuse gramática normativa ya diccionariu . Llou nun había produición cultural (lliteratura). L'añu pasáu -2007- fou un mal añu, según dellos espertos, pa la produición cultural asturiana. Unos 35 discos ya más de 100 publicaciones. Fai fumu. Tampouco había sofitu social. Ehí ta'l CAO, con más de 250 asociaciones detrás. El conflictu llingüísticu, ¿úlu? Los casos de torguas de l'alministración, na Universidá ya en Salú...

¿Qué l'asturianu tien dialeutos? Claro. Cumo tolas llinguas. Por eso ía un idioma.

Nos últimos años, la F$A vien tornando la igualdá de dereichos pa los asturfalantes. Llénase-ys la bouca colo de "Promoción sí, obligatoriedá non"... mentres la obligatoriedá nun sía la del castellán, claro.

Ya pidían que fora'l PP quien diera'l pasu... ¿quién gobernaba?

Agora, el PP déu'l pasu. Xunto a esti partíu, ta la coalición IX-BA-LV, colos sous 4 escaños na Xunta Xeneral. Suman 24 de 45. El PP tien n'Asturias más votos que la F$A. Ya ehí tán los partíos estraparllamentarios: PCPE, UNIDÁ, AA, URAS-PAS colos sous votos.

¿Sedrán tan fatos los de la F$A cumo pa siguir calteniendo ente ún de los sous llogros la torna de los dereichos llingüísticos a los asturianu falantes, ya discriminando a los ciudadanos por mor de la llingua?

Verémoslo na prósima reforma estatutaria.

Labels:


Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?