02/06/2007

 

Vei p'Asturias manin!!!

Qué malos somos los Españoles non castellanofalantes!!!



Cuoñu vi la lluz!!! Non, miento la lluz, non la verdá, la sacra, inmaculada ya nidia verdá. Más de cinco sieglos (dende 1492), ya inda sigue habiendo malos españoles:

-Unos falan asturianu, gallegu, catalán, vascu...
-Outros son xudíos, musulmanes, budistas, protestantes... ou inclusive ateos.
-Agora hailos hasta negros ya chinos...

You yera antias ún dellos. Digo d'esi tipu d'españoles. Agora vi'l documental "Ciudadanos de Segunda", de TeleMadrid. Tou rehabilitáu. Tenían que castigar a tolos malos españoles con esi documental.


Bono, val, esplico'l documental.

"Ciudadanos de Segunda" ía un documental totalmente perniciosu ya maliciosu que feixo TeleMadrid sou la situación llingüística en Cataluña. Resulta qu'en Cataluña... ¡fálase Catalán! Cuoñu!!!


Pero veimos ver. Con cual dreichu vei una televisión autonómica pagada por una CA, a dicir en Cataluña que tienen que falar ou que nun tienen que falar. ¿Qué vein cuntar de Cataluña, que siempre fou un bastión demócrata n'España?



Pero veimos ver. ¿Qué pensarían si la TV3 fai un documental diciendo qu'en Madrid fálase castellanu, ya qu'un home de Tarrega nun pue escolarizar a la sou fiya en Madrid, na sua llingua materna: el catalán?



Na TV madrilana dicen que los hispanoamericanos tienen problemas en Cataluña por mor de la llingua; ya qu'en Cataluña estudianse los paises catalanes... Cuoñu, ¡el mercáu de llingua Catalana!



Porque la TV Madrilana nun fala de lo de siempre. De lo qu'hai que falar. De que n'Arxentina gobierna una panda de mafiosos. Que por munchu castellanu que falen... la cousa vei siguir gafa. Que nos países catalanes esiesti un compromisu social, económicu ya políticu mui desarrolláu ya mui bono en definitiva. En realidá ía un modelu a nivel europeu.



Pero en fin, si la xente fala catalán... depréndese catalán. Si ties que dir a trabayar a Dinamarca... deprendese danés... ou llamas a la TV Madrilana.



En fin, el documental ía demasiao perniciosu, ía mui mui parcialón pa colo Castellanu, que, cuoñu, coíncide col aria cultural Madrilana... Que vengan p'Asturias!!!

Labels:


Comments:
"a dicir en Cataluña que tienen que falar ou que nun tienen que falar" esta y otres coses que comentes nun se diz en nengun momentu nel documental. Criticase la accion coercitiva del gobiernu catalan en favor de unu de los dos idiomas oficiales. Multes , comites de delacion ,

Criticase el fechu de que siendo el castellano la llingua materna de al menos la meta de los catalanes y por derechu propiu una llingua catalana tamien , seya imposible de facto que te den clas en castellano quieras o non. O que te pongan una multa por poner los lletretos. Los catalanes que falen castellano tamien son catalanes y tamien paguen impuestos y sobre touo tamien son persones.

Eso tien un nome facismu llinguisticu. Y parez mentira que lo defiendas viendo lo que tenemos n'asturies ( nesti casu procastellano ).

http://dexixonalondon.blogspot.com/2006/03/ciudadanos-dasturies.html

saludos
 
Home, yo nun viera el reportaxe, eso pa empezar, pero cuido que va na llínia de lo que diz ayalgueru, lo de denunciar les torgues que tien un sector bultable de población pa desenvolver la so vida dafechui en castellanu. Quien lo quiera facer n'asturianu n'Asturies entá tien más, pero esi ye otru cantar. En Cataluña se primea el catalán como llingua minoritaria que ye, el bilingüismu entá nun ye perfeutu... pero ¿tien Telemadrid qu'enfocalu como un problema nacional o lligüísticu? ¿ta dafechu en peligru el castellano en Cataluña? Cuido que non. Otra cosa son los problemes y fricciones que siempres va provocar una política llingüística... y facer con ello un reportaxe sereno y ecuánima...
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?