11/11/2006

 

EL DELFÍN DE MIERES

El Delfín de Mieres

Güei sal nel Avance (meca non, en La Nueva España, dende'l Gloriosu Alzamientu -non l'Arecil), que na Cái Ferraz, la Watch Tower de los testigos de ZP, la secta más destructiva d'Asturias, que n'España cola reforma de los estatutos d'Autonomía vei haber dos tipos de C.A:

-Las de Primera División: Euskadi (País Vascu) ya Nafarroa Foru Komunitatea/ Comunidad Foral de Navarra (Navarra), a las que se vein xuntar Catalunya (Cataluña) ya Andalucía (Andalucía).

-Las de Segunda División: Las outras demás.

Esto too fou idega de Pedro Solbes. Buo, esto que tou falando nun ía numái que las autonomías de primera división fixen nos sous estatutos la cuantía que'l Gobiernu Central ha invertir nellas (nel casu de Cataluña ya Andalucía); nos casos de vasconavarros, sigui en vigor el Conciertu Ecónomicu, tan llucrativu [esto ía, ellos recueyen lo que pruyen, alministranlo cumo-ys paeza -xeneralmente meyor que'l restu- ya llou cuadran con Madrid las cuentas].

Asturias cumo nun podía ser d'outra miente (a min nun me choca un res) ta ente las autonomías de segunda división, ya gracias que nun hai una segunda B...

Asina, las mayores espeutativas d'autogobiernu d'Areces constituyense nun fiascu. Nun fracasu. Veimos siguir tando a la cola. Cito testualmente de LNE (música de NO-DO, por favor):


"Los responsables de la Federación Socialista Asturiana (FSA) aseguraron ayer que no han recibido ninguna directriz desde la dirección federal del partido en el sentido de que los estatutos dejen de cuantificar las inversiones del Estado. El criterio de la FSA permanece, por tanto, invariable y, tal y como aseguró el secretario general de los socialistas, Javier Fernández, durante el último comité regional del PSOE, lo importante es que Asturias no se descuelgue de otras regiones y fije sus criterios para el reparto de los Presupuestos Generales." LNE, 11/11/2006

Nin siquiera cuentan con Asturias, cola población Asturiana. Soumos cumo la Guinea Ecuatorial, una colonia con un gobiernu puestu por Madrid... Cimblame la cadarma, rapaces!!!

Amái de too eso, presta saber lo nidio que ta el sou criteriu pa cuantificar las inversiones estatales. Home, ía qu'Asturias nun ía nin una Islla, nin ía grande, nin mui poblada... ¿Que podemos dicir en Madrid entós? ¿Cumo nun se-ys ocurrirá argumentar el coste de facer un km d'Autopista n'Asturias, en comparanza col km d'Autopista de Castiella, por exemplu? ¿En seriu, cumo nos gobiernan tales personaxes? ¿Cumo ía qu'esto acontez nun país au se cellebran eleiciones democráticas?¿ Cumo nun se-ys cai la cara vergoña ya dimiten?

Anque bono, nun too diba ser malo. Non, llonxe d'ello:

"Del Estatuto también habló ayer Javier Fernánde durante la presentación de Paloma Sainz como candidata socialista a la Alcaldía de Oviedo. En concreto, del asturiano. El líder de la FSA ofreció un consenso para «dignificar, favorecer» el bable y «quitarle el estigma de habla inculta». «No aceptamos que la defensa de la lengua la monopolicen otros. Nuestra asturianía no se va a juzgar por este asunto», apostilló Fernández." (opus cit.)

Si señores esto ía un políticu. Burru cumo un aráu, pero bon políticu. S'amás de ser bon políticu llegara ser igual de llistu...

Ufierta un consensu. ¿Pero nun esieste yá'l CAO? ¿Qué conceutu tien esti home de lo qu'ía un consensu? ¿Qué defensa fain ellos? ¿Quién monopoliza la defensa del asturianu? Lo qu'ía inda más preocupante, ¿por qué-y pon Javier Fernández esi "estigma de habla inculta"?

You dígolu munchas vedes, el problema d'Asturias nun por mor de la crisis económica. Ía una crisis política ya moral. ¿Cumo dalquién pode dicir esto ya la oposición aplaudillu? S'el PSC, ou el PSPV (autonomías de primera) diz esto, el sou secretariu xeneral al día siguiente tien que dimitir. ¿Cumo, entós, eiqui dicen que defenden la llingua asturiana cuando:


"La «pita» de la llingua, absuelta de una falta contra el orden público

Pola de Siero, Luján PALACIOS La «pita» de la llingua es inocente. Así lo dictamina una sentencia del Juzgado de primera instancia número tres de Siero, que absuelve a los seis militantes de la Xunta Pola Defensa de la Llingua Asturiana encausados por los altercados ocurridos en la inauguración, en junio, de un centro de salud en Lugones a la que acudió el presidente del Principado, Vicente Álvarez Areces, y en la que los asturianistas exhibieron pancartas y lanzaron proclamas a favor de la oficialidad. El fallo determina que «los hechos declarados probados» no son constitutivos de la falta contra el orden público prevista y penada en el artículo 633 del Código Penal». La Xunta Pola Defensa de la Llingua celebró ayer la sentencia y aseguró que «el Gobierno asturiano está intentando reprimir el ejercicio del derecho a la crítica política y a la libertad de expresión». Además, denunció que el Ejecutivo regional «criminaliza la reivindicación lingüística» y «trata como delincuentes a personas que trabajan en la defensa del asturiano». (LNE, 11/11/2006)" ?

Ya esto ía de lo que you falo. Esta xente de la F$A señorean Asturias impunemente, cumo se fora la sua finca, ensin cuntar pa nada cola ciudadanía. Ya you digo qu'esta ía una crisis más fuerte, a min dame más miéu que nenguna outra...


Labels:


Comments:
Diestru, atoupéi güei el to blog, ya inda tou rindo. Sou fía ya nieta d'emigrantes -- la mia familia ía de Poules ya d'Aciana. Munchas gracias dende Barcelona.

(Perdonáime l'ortografía, pero ente l'asturianu oucidental, l'asturianu estándar, el castellanu ya'l gallegu -- el miou mozu ía pontevedrés -- tengo un follón llingüísticu d'aúpa.)
 
Ot-tia neña tranqui... Préstame que haiga xente de la nuesa emigración que-y dea moleición eso que nós llamamos Asturias.

Por supuesto, Gracias a Ti, ya más xente cumo tu por esistir, ya alitar a los que quedamos eiquí.

Pola tou ortografía tranquila, Rapidín, el nuesu razcañeiru-filólogu, nun atopóu nenguna cousa rara, vese que ías una bona falante (Nótase la influencia de San Vicente de Salas).

Más nada, espero que nun deixes d'entrar ya dalgún día coincidamos por Salas ou pol Mundu, que nun ía tán grande...

(you se que teo problemas cola ortografía, pa que veas)
 
Precisamente tuve'n Salas ayer. Outra vegada avísote ya a ver si quedamos.

Munchas gracias polo de la ortografía. Especialmente porque pa mí l'asturianu ía un poucu como l'hebréu pa los xudíos -- caltenelu ía un llabor consciente ya casique sagráu. Ya dalgunas vegadas siéntome un poucu pamesta, la verdá...
 
La Próxima vegada que veigas a Salas, mui fácil, quedamos ya convidote a una (ou las que faiga falta, bono) boteyas de Sidra...

Ou se lo prefieres unos vinos na Petisa, ou lo que tu quieras

Pa ello, apúrrote la miou dreición de mail,

xaime2@hotmail.com

Ya pa la prósima qu'entame la Xunta pola defensa de la llingua asturiana de Salas, ehí espero vete!!!
 
¡Hola rapaz!
Pues si, pues si, en Morea échosete en falta, nun creyas que non. Menos mal que lo hai tolos años, a ver si pa otra se t'arregla. Mientres pues ver dalguna foto nel mio "esfló" : www.esflog.com/intempestiva.
La revista compréla pero entá nun la lleí.
Vémonos esti sábadu ya charramos (ya chumamos, ya esu).
Besinos
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?