12/11/2008

 

Dende l'Entamu (I)



Na edá de piedra no qu'anguaño yía Asturias vivían dos pueblinos: los proto-ástures que yeran humanos que taban por llamber ya los Neanderthales (los Homes del Sidrón). Atribúise-ys a estos últimos la invención de la sidra, al sentase una vieya sobre una bolsa mazanas ya aplastallas. Vivía en paz, pero touvienon una vegada griesca en Col.lanzo, (co. Ayer).

Más llueo llegóu vía Europa un pueblu indoeuropéu, que vivía nas Estepas de lo qu'anguaño más ou menos yía Ucraina.

Sí, resulta qu'en Crimea xuntanon tolos pueblos d'aniciu indoeuropéu, ya echanon a suerte la conquista d'Europa; a los ástures tocou-ys Asturias.

Cumo antias nun había protocolu, el xefe ástur -que llamaban "Ojo de Pato" (sí sona raru, séilo)- touvo qu'esperar pa tener un suañu, ya marchar pa eiquí. Ente los primeiros ástures escoyían pa xefe aquel que touviera más dedas nos pías. "Ojo de Pato" tenía seyes didas en cadún. Ún de los caudiellos más nomaos de la hestoria ástur llegara tener siete didas nun pía. Fou un llargu reináu de prosperidá.

Conque los ástures llegan a Asturias, ya acoyonan a los proto-ástures. Avéiran a los Homes del Sidrón, ya deprenden d'ellos el secretu de la Sidra; una vegada lo faen, garran las espadas ya matan a tolos neanderthales d'Asturias: colo que queda d'ellos faen una cordeirada.

Astures ya proto-astures cellebran la victoria con una espicha nel Val.le del Narcea; dalgún/a ástur casa con proto-astur; de la unión sal el pueblu vaqueiru. Pa conmemorar esta efeméride nel Val.le del Narcea faen vinu; ya nel restu d'Asturias faise sidra un añu sí, un añu non; un añu sí, un añu non, un añu sí, un añu non...

Labels:


Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?