18/09/2006

 

Apéndice Estatutu ya RTPA

La realidá siempre, ya cuando digo siempre quiero dicir SIEMPRE soupera la ficción. El casu tu ves una película de ficción, por exemplu, "Indiana Jones", cualisquiera de la triloxía. Ya siempre vei peicete un pouco "pantasmaduca", que se s'amarra con media doucena, que se mira'l brincu que metéu, que se disparan-y ya nun-y algama dala bala, pero él vei, ya con una matou 2 ya de rebote feiríu a outros dous.
Bono mious nenos, se eso vos paez fantásticu, ialo más lo que pasou esta selmana pasada col estatutu na Xunta Xeneral del Principáu d'Asturias
. Senon llei:


(COLA MÚSICA DEL "NODO")
"Para el presidente del Principado, Vicente Alvarez Areces, ni Asturias es una nación ni el asturiano puede tener tratamiento de lengua oficial. Después de muchos meses, incluso años, debatiendo en los medios de comunicación, la de ayer fue la primera sesión plenaria en la Junta General del Principado que se celebra para hablar de la reforma del estatuto de autonomía, motivada por la comparecencia de Areces que, si bien quiere que el parlamento protagonice el debate, expuso "algunos criterios" que considera debe contemplar el Estatuto de Asturias.
Areces aludió al alto grado de coincidencia que existe con IU en muchos puntos y pidió al PP "altura de miras" para lograr un amplio consenso de cara a elaborar un estatuto que derive en "una Asturias más próspera y más rica en recursos y valores". Pero el PP volvió a reiterar que no cuenten con ellos cuando se está a seis meses de convocar las elecciones autonómicas.
La actual definición del Principado como comunidad histórica para el presidente regional "refleja de modo adecuado la realidad de Asturias en el conjunto de España", aunque deja la puerta abierta a otras referencias que la Junta General pueda tener en cuenta una vez se abra el debate, siempre dentro de los límites de la Constitución española.

Y sobre el tratamiento de la llingua, donde IU reclama la oficialidad de manera irrenunciable, Areces se limita a señalar, como nueva aportación, que "conviene dispensar especial respeto y protección en el Estatuto a la fala como una modalidad lingüística de Asturias".
El presidente del Gobierno entiende que la reforma del Estatuto de Autonomía de Asturias no debe de ser percibida solo como "una necesidad reactiva" --como dice el Consejo Consultivo del Principado, como reacción a lo que se está haciendo en otras comunidades autónomas--, pero reconoce que es necesario hacer algunas modificaciones "a la luz de alguna de las reformas estatutarias" aprobabas en otros territorios.
En este sentido, Areces se muestra partidario de asumir nuevos traspasos que refuercen el autogobierno, de que se regule el derecho de disolución anticipada en la Cámara regional, el derecho de participación de Asturias en las instituciones del Estado y de una mayor proyección en el exterior con una relación más directa con los órganos de la UE.
Y como ya se recoge en otros estatutos, el presidente defendió que el nuevo Estatuto de Asturias "incluya criterios que permitan asegurar de manera satisfactoria las inversiones del Estado en Asturias, durante un periodo determinado, con objeto de garantizar el principio de cohesión territorial".
El presidente asturiano, aunque admite la relación bilateral entre Estado y Cataluña que implica el Estatut, considera que se debe privilegiar los esquemas de carácter multilateral, entre otras cosas para negociar la financiación autonómica. En este sentido reclama el fortalecimiento de órganos como la Conferencia de Presidentes o la reforma del Senado como cámara territorial.
Areces aboga por acometer la reforma "de forma inmediata" para que otros planeamientos ya iniciados no perjudiquen a Asturias."
(Sacáu de La Voz de Asturias")


¿Increyible verdá? Bou, puéis menos mal que'l PP dixo non. Anque sinceramente tampouco taban mui pol llabor de facer meyoras tipu "oficialidá de la llingua asturiana", nin meyoras de proteición pal mediuambiente, nin apurrir más competencias pal Principáu...
Esti estatutu la verdá ía qu'ía una pena camudalu porque total, tampouco hai tanto pa camudar. Ya ensín él, tampouco diba pasar mayor cousa... Mirai, la llingua ya la cultura, nun fai falta polítizallas. Realmente l'Estatutu ía un estorbu. Numái que se poudiera construyir llibremente toda Asturias... Entós manteiga. Formigornera palantre, ya a vivir.

-----------------------------------------------

Lluou tamien ta'l tema la RTPA. ¡Máu carina! ya podían fichar a la Pita pa un "Late Night". "Mañana usté-y garra los güevos a la Pita", colos monólogos de Gracia Noriega. Últimamente ta mui graciosu. Agora diz que'l gobiernu Gallegu ía "Nacionalsocialistas" (porque gobiernan Socialistas + Nacionalistas). Ya cumo Tavo Bueno nun ta pa nada l'home, de reportera a la Pepa.
Porque últimamente la Pita sal muncho na RTPA. Ornia nun contaba con eso. Pensaba que taba con facer una tele cumo TeleMadrid. Diba encamentáu que eiquí la xente yera igual que ía en Madrid. Nun contóu cola reivindicación llingúística. Porque cola Pita una de dous, ou la matas pa facer un caldeixu con ella (you apuntabame) ou t'amestas con ella nun proyeutu común. Ya ía necia... Ta en plan estrella mediática. Ya agora xuntouse con outra pita (hai duas). Dende que la DuPont se llantou n'Asturias... Tamién pa programas tipu "Corazón", pol tema los xuicios. S'ía que Tini ya la Pita tienen una rellación amor-odiu...

Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?